27 Aralık 2014 Cumartesi

Pi - Givenchy


 Givenchy Pi, Ebedi kaşifler ve duygusal deneyim tutkunları için Givenchy hanesi tarafından tasarlanmış oryantal odunsu bir parfüm. Matematik kadar net ve düzgün bir parfüm. Parfümün geometrik şişesi, mükemmel çizgileri odunsuluğu mükemmel bir hissiyatla taşıyor.  Fesleğen, biberiye, tarhun otu ve portakal çiçeği özü(neroli) ile başlangıcı yapıyor ve olağan bir sıcaklığın içindeki bir ferahlık gibi bu başlangıç daha sonra oryantal bileşimin orta notaları vurgulanmaya başlıyor. Burada "guaiac" odunu birliği sağlıyor ve ona dinlendirici vanilya notaları, tonka taneleri, benzoin ve  reçine(çamsakızı) eşlik ediyor. Bu şaheser Alberto Morillas tarafından 1998 yılında tasarlandı.

 Parfümün bir kaç halefinden sonra Serge Mansau tarafından tasarlanmış şişeleri ile sabit kılındı. Bu parfümün halefleri denilebilecek benzerleri ise "Pi Fraiche" 2001, "Pi Metallic Collector" 2004, "Pi Original Code" 2006, "Pi Leather Jacket "2006 ve en son olarak "Pi Neo" 2008. Umarım bunları da ileriki yazılarımda incelerim.



Nota dizilimi şöyle;

 Başta: Mandalina, Biberiye, Tarhun ve Fesleğen

 Ortada: Portakal çiçeği, Sardunya, Anason ve Vadi zambağı

 Temelde: Tonka fasulyesi, Badem, Benzoin, Vanilya, Esmer şeker ve Sedir




Givenchy'nin 16 yılını dolduran eski ve başarılı bir parfümü. Çıktığı dönemde oldukça etkili olmuş ve parfüm dünyasının o dönemki gidişatını etkilemiştir. Çıktığı dönemde özellikle piyasa "fireş" ferah kokulara kayarken farklı bir yol izlemiş. Belki de JPG'nin Le Male'ine rakip olarak çıkarılmıştır.

 Koku üniseks olabilecek bir koku, belki ilk olarak kadın parfümü olarak üretildi ama öndenemelerde erkek parfümü olduğu anlaşıldı ya da erkek denekler kadınların üzerinde değil kendi üzerilerinde beğendi de erkek parfümü oldu kim bilir ama kesinlikle benim sevdiğim bir parfüm.
 Tatlılık açısından iki cinsiyete uygun, kadınlarda kullanabilir. Açıkçası bir kadından bu kokuyu duysam hiç de rahatsız olmam Bu tatlılığı ciddiyetsiz olarak görenler vardır ama bence değil. Gece gezmeleri için uygun bir parfüm. Kırışıp, buruşmadıysanız da yaş açısından sıkıntı olacağını sanmıyorum.

 Eski bir parfüm olduğundan ötürü sanırım formülü çözülmüş ve bir çok çakma-taklit-kopya parfüm içerisinde benzerleri bulunmakta Givenchy Pi'nin. Çünkü bu kokuyu çoğu yerde aldım kimilerinin üzerinde ve bu parfümü kullanmadıklarını biliyorum. Hatta bir akrabamın bana hediye olarak aldığı parfümü bunun çakmasıydı resmen. Ama hiç biri orijinaline yetişecek denli iyi değil.
 Sanırım Givenchy Pi ile kıyaslanabilecek parfüm 1 Million olurdu ve benim tercihim Givenchy Pi'den yana bunu belirtmem gerek. Pi'nin daha iyi ve daha zengin bir parfüm olduğunu düşünüyorum.


 İlk notalarda mandalina ve tarhun kokuları baskın açıkçası ben bu ilk başka sıkıldıktan sonraki kokuyu pek sevmiyorum. İlk denediğim de beğenmemiştim. Yalnız bu açılıştaki koku 15 dk sürüyor sürmüyor. Parfüm hemencecik tatlı yüzünü göstermeye başlıyor ve kalp notaları ortaya çıkıyor "tonka, benzoin ve vanilya". Bu noktadan itibaren çok tatlı bir hal alıyor. Öyle ki bazen dışarı çıkmadan bileğime de bir fıs sıkar diğer bileğimi de sürterek ikisine de parfüm bulaştırırdım. Öyle canım sıkıldıkça arada koklardım. Bazı geceler ise yatmadan önce üzerime bir fıs sıkıp missss gibi uyuduğumu bilirim. Öyle hoş bir koku benim için.
 Ancak belirtmem gerek sıkarken dikkatli olun, bayma ihtimali her daim mevcut. Özellikle terleyince iğrenç bir hal alabiliyor güzelim koku.

 Vanilyalı çok seçkin parfümleri kullanmış kişiler için Givenchy Pi yetersiz gelecektir. Tatlı parfümle arası olmayanlar da es geçebilirler bu parfümü. Belirtmem gerek bir çok üst kalite parfümün (niş) Givenchy Pi temellerinden inşa edildiğini söyleyebilirim.

 Kalıcılık: İyi, 7-12 saat arası rahatça kalmakta. Kıyafetlerinizde çok daha uzun süre durmakta.
 Fark edilirlik: İyi, 2 metre uzaktan gayet fark edilir durumda. Etrafınızdan geçenler alacaktır kokuyu.

 Yaş: 18-35 diyebilirim. 40 yaşındaki biri böyle kokmak istemeyebilir. İş toplantı, ciddiyet filan derken uymaz gibi bu koku.

 Kullanım: Öncelikle kış sonra güz. Yaz ve Bahar aylarında sakının bence. Sıcakla arası hiç iyi olmayan bir parfüm. Alacağınız tepkilerden sonra üzülürsünüz. 4-5 fısı geçmeyin bence sıkarken.

Soğuk ve serin aylarda tatlılık arayan kişiler için, açık alanda duran kişiler için, rahat giyinen kişiler için gayet uygun ve ayrıca 1 Million ve 212 VIP gibi moda parfümler yerine benzer ama daha özel bir şey arıyorsanız doğru adres Givenchy Pi.

3 yorum:

  1. ne yazık ki hiç kalıcı değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkili bi koku, lakin tene ve sıkılan yere göre değişkenlik gösterebilir.

      Sil
  2. Merhaba,

    Bilgilendirici yazınız için teşekkürler. Pi Fraiche kokusuna ulaşabilmem mümkün mü acaba? Uzun yıllardır Türkiye'de yok. Sanırım artık üretilmiyor ama ben bu kokuya ulaşmak istiyorum. Bunun başka bir yolu var mıdır? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil