2 Ocak 2015 Cuma

ARMANI CODE - Giorgio Armani



 Armani Code, Giorgio Armani tarafından oryantal baharatsı olarak tanımlanmış bir parfüm. Armani Code 2004 yılında piyasaya sürüldü. Armani Code'un oluşumunun arkasında birden fazla kişi var. Bunlar Antoine Lie, Antoine Maisondieu ve Clement Gavarry. Parfümün baş notalarında bergamot ve limon bulunmakta. Orta notalarda yıldız anason, zeytin çiçeği ve guaya odunu bulunmakta. Temel notalarda ise deri, tütün ve tonka fasulyesi bulunmakta. Bu parfümle ilgili artı bir özellik bulunmakta. Armani Code 2006 yılı FiFi Yılın Lüks Erkek Parfüm Ödülünü kazanmış bir parfüm.

 Nota dizilimi şöyle;

 Başta: Bergamot ve Limon

 Orta: Yıldız anason, Zeytin çiçeği ve Guaya Ahşabı

 Temelde: Deri, Tütün ve Tonka fasulyesi






Armani Code, Giorgio Armani markasının en çok satan parfümlerinden biri. Özellikle kendi ülkemizde büyük bir hayran kitlesi var. Ben bu denli tutmasını "oryantal baharatsı" olmasına bağlıyorum, yani koku bize hitap eden bir koku. Doğu kültüründe bitkilerin vebaharatın ehemmiyeti malum. Üzerinde bir de koku  rahatsız etmeyici ve yumuşak da olunca. Ülkemiz için gayet tercih sebebi bir koku oluyor. Toplumumuz ağır ve güçlü parfümleri pek sevmiyor bana kalırsa.

 Başlangıçta parfümün ana karakteri ortaya çıkıyor. Tam bir oryantal baharatsı. Baştaki silik  turunçgil aromasını saymazsak. Narenciye demem daha doğru olur burada. Bergamot ve limonun gayet anlaşılır etkisinden oluyor burası. Bu kısmı saymazsak sizi hemen tatlı baharatsı koku karşılıyor. Hiç bir rahatsızlık, hoşnutsuzluk oluşturmayan bir koku var burada. Ben burayı oldukça başarılı buldum. Kendine has, gizemli ve biraz da "karanlık" buldum -sanırım bu parfüm black code olarak da geçiyor karanlık sözcüğü güzel uydu bence-. Bu yarattığı izlenim sanırım parfümü bu denli ünlü kıldı. Geçen süre zarfında bu kokuya tatlım deri dahil oluyor ve alttan alttan tütün kokusunu da hissetmeye başlıyorsunuz.

 Milenyum sonrası parfüm üreticileri özellikle oryantal kokulara ağırlık vermeye başladılar. Armani Code bu yönelimin en başarılı örneklerinden biri. Kalite olarak her ne kadar ortalama diyebileceğim bir koku olsa da. Ben koku güzelli olarak başarılı buldum. Ancak bir sanat yapıtı gibi bir tepki de verilemez. Deri ve tütün notalarında biraz yapaylık var ama rahatsız olacağınızı sanmıyorum. Ben rahatsız olmadım şahsen yalnızca hissettim :)

 Bu parfümün adında bir karışıklık var karşımızda. İlk çıktığında adı Black Code idi adı. Sonra ne hikmetse "Black" sözcüğü kaldırıldı ve adı yalnızca Code olarak kaldı.



 Kalıcılık: 7-11 saat arası diyebilirim.

 Fark edilirlik: Orta. Bir kol mesafesini aşmaz bu parfüm. İlerleyen saatlerde de gitgide azalır.

 Yaş: 20-35 arası uygun bence 30+ bir denesin derim belki yakıştıramayabilirler kendilerine.

 Kullanım: Soğuk hava kokusu. Kışlı ve güzlük kesinlikle. Özellikle gece kullanımı daha başarılı olur.

 Son olarak ekleyebileceğim bir şey daha var. Parfüm oldukça popüler. Satış ve pazarlama stratejileri oldukça başarılı oldu parfüm sattı. Adı da artık duyuldu. Artık kendi kendini rahatça satabilen bir parfüm oldu Armani Code. Bu demek ki bir çok kişiyle pişti olabilirsiniz yani size özel bir koku olmayacak Armani Code.

 Çok yüksek beklentiye girmeden. Bana özel bir koku olsun demeden. Güzel ve güvenli kokayım istiyorsanız ve karşı cinsten beğeni almak da amaçlarınıza dahil ise, Armani Code rahatça alabileceğiniz bir parfüm.



2 yorum:

  1. harikulade herkese önerebileceğim bir parfüm

    YanıtlaSil
  2. En iyi kadın parfümleri ve güvenli alışveriş için göz atabilirsiniz: Erkek parfüm

    YanıtlaSil