31 Aralık 2014 Çarşamba

DIOR HOMME INTENSE - Christian Dior(2007)


 Dior Homme Intense - Christian Dior. Dior Homme'un Eau de Parfum olarak yeniden yorumlanıp piyasaya sürülmüş hali. Yalnız bu yorumlayacağım 2007'de çıkan versiyonu.

 Dior Homme Intense, Dior Homme'un başarısı görüldükten sonra 2007 yılında daha yoğun ve sofistike bir biçimde yorumlanması ile ortaya çıktı. Dior Homme da zaten 2005 yılında ortaya çıkmıştı. Karışım çiçeksi ve odunsu bir düzene sahip, öncüsü Dior Homme gibi. Şişe öncüsü ile tıpatıp aynı. Yeni karışım lavanta, vanilya, kehribar, virjinya sediri, süsen ve vetiver ile oldukça baştan çıkarıcı. Bu üretim sınırlı sayıda. Yalnızca EDT olarak 50mllik şişelerde satılmakta. Bu kokunun arkasındaki burunadam ise Francois Demanchy.

 Dior Homme'nin parfüm piyasasında yaptığı büyük sarsıntı bu seriye ait yeni bir parfüm geleceğinin habercisi olmuştu zaten. Koku her ne kadar ruj kokusuna da benzetilse de oldukça başarılı olmuştu. Süsen, deri ve ruk kombinasyonu epey tutmuştu. 2007 yılında çıkan Intense modeli de Dior Homme'u seven bir çok kişiyi heyecanlandırmıştı. Sorular akılda belirmişti "acaba Dior Homme kadar güzel olacak mı?" "Acaba ondan daha mı iyi daha  mı kötü?" İşte bu sorulara yanıt vermeye çalışacağım şimdi.

 Nota dizilimi şöyle;

 Başta: Süsen ve Lavanta

 Ortada: Kahribar ve Vanilya

 Temelde: Ebegümeci Miski(kulağa kötü geliyor ama değil :) ), Sedir Ağacı ve Vetiver





 Dior Homme Intense odunsu, çiçeksi ve misk olarak sınıflandırılmış. Başlangıcı Dior Homme'u andırıyor. Epey benzerlik var diyebilirim. Pudralı süsen kokusu sizi ilk karşılayan oluyor. Pudra zaten Dior Homme'un imzası gibi bir şey. Biraz kadınsı bir açılışı var ama sizi rahatsız edecek ya da tuhaf gösterecek bir açılış olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Bir süre sonra hafiften orta notalara yaklaştığımızda süsen çiçeğine sanki içine kakao da serpiştirilmiş bir vanilya kokusu dahil oluyor. Ben bu evreyi çok etkileyici buldum. Ardından da tatlı odunsular kokuya dahil oluyor. Tatlı odunsunun sedir ağacı ve ebegümeci miskinin yarattığı bir etki olarak düşünüyorum. Devamında da kehribarın dahiliyeti ile de parfüm son buluyor ve mükemmel kalıcılığı ile sizin üzerinizden etrafınızdan geçen insanları selamlıyor.
 Kokuya bir özet geçmem gerekirse; süsen+ kakomsu vanilya(Mmm!) ve tatlı odunsu notalar.


 Bir çok parfüm denedim, bir çoğunu incelemeye çalıştım ve incelemeye devam ediyorum. Dior Homme Intense özellikle anaakım moda parfümlerine göre aşırı kaliteli. Niş parfümlerine yaraşır ve hatta bir çoğu ile yarışır bir seviyede. Hatta bir çoğundan da iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bir kere kokusu oldukça lüks ve zarif. Size makam atlattıracak bir parfüm. Sıktığınızda kendinizi daha özgüvenli ve özsaygılı hissedeceksiniz kesinlikle. Duruşunuzu bile bir nevi değiştirebilir belki bakışınızı bile! Belki abarttım bilemiyorum ama bu denli iyi işte. Bu parfümü kullanırken pişmanlık duyacağınızı pek düşünmüyorum açıkçası.

 Bu parfüme yöneltilebilecek iki eleştiri var. Biri kadınsı kokması ,varsın koksun, ikincisi ise ruj gibi kokması. Haksız sayılmazlar... Fakat o kadınsılık bana rahatsızlık vermedi. Ruj kokusunu ile hissetmedim ben ama bir çok yerde, bir çok kişi söylemiş. Demek ki var.
 Bence Dior Homme'a göre daha erkeksi. Sanırım odunsuluğu Dior Homme'a göre daha fazla olmasından kaynaklanıyor. Dior Homme'a göre bu daha vanilyalı kesinlikle.

 Kalıcılık: Mükemmel 16 saat üzeri diyebilirim ve daha ne olsun!

 Fark edilirlik: Gayet iyi. Girdiğiniz odanın bütününe kendini hisettirmese de, odanın büyük çoğunluğu hissedecektir. Bir iki sağa sola yürüyün, kokuyu almayan kalmaz.

 Yaş: 25-55 arası

 Kullanım: Ten ve kıyafette kesinlikle farklı kokuyor. Ben tendeki kokusunu daha beğendim. Tenime sıkardım yani. Kışlık ve güzlük kesimlikle. Hatta sıcak güz günlerinde kullanmayın bence. Geceleri daha çok can yakacak bir kokuya benziyor bence.

 Dior Homme Intense şüphe getirmeksizin mükemmel bir parfüm. Benzer özelliklere sahip bir parfüm arıyorsanız gözünüz kapalı alabilirsiniz. Koklamayın bile internetten verin siparişi o sizin ayağınıza gelsin. Erkeksi, sert tip, tatlılık olmayan kokuları seviyorsanız size göre değil.

 Parfüm EDP olduğundan biraz yoğun bir yapıda. Bundan ötürü sıkarken dozu kaçırmayın 4-5 fıs yeterli. Kadınlar da kullanabilir bence bu parfümü. Ha bir de aklıma gelmişken son minik bir eleştirimi yapayım. Parfüm genel olarak tekdüze gidiyor. Böyle büyük değişimler yok baş-orta-temel arasında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder