30 Aralık 2014 Salı

CHOCOLATE GREEDY - Montale


 Fransa menşeli niş* parfüm evi Montale'nin ürettiği çikolata temalı bir parfüm Chocolate Greedy düz çevirisi "çikolata açgözlülüğü" olur, çikolata arzusu daha doğru olur sanki. Epeydir merak ettiğim bir kokuydu açıkçası, acaba nasıl kokuyor diye kafamda çok soru işareti vardı. Genel olarak her türlü tatlıyı severim ama çikolatayı pek sevmem. Beni tıkayan bir tatlı olmuştur genelde ama gel gör ki kokusuna bayılıyorum. Nihayet bu kokuyu deneme fırsatım oldu.

 Oryantal vanilyalı olarak sınıflandırılan bir koku, kadın ve erkek içinde gayet uygun yani uniseks. Bu parfümün notalarının arkasındaki ünlü burun Pierre Montale. Parfümün sahiyalarında kahve, kakao, tonka fasulyesi, acı portakal, vanilya ve kurutulmuş meyveler var.





 Koku aslında epey tanıdık geliyor. Özellikle açılışındaki koku. Küçükken annelerimizin yaptığı çikolatalı kekin hamuru hani o plastik kaplarda kalırdı biz de gider parmakla veya kaşıkla o hamuru toplayıp yerdik ya işte o tam olarak o hamurun kokusu. Bu arada ben parmakla yerdim itiraf edeyim.
Baş notaları adeta fırından taze çıkan kakaolu bir kek gibi.

 Orta notalara geçtiğimizde ise bu kakao kokusuna vanilya da ekleniyor. Koku bu sefer kakaolu kekten ziyade bir kurabiyeye evriliyor. Nasıl bir kurabiye hmm... Negro ya da Oreo gibi bir kurabiye ama sanırım Oreo dersem daha hoş olur. Bu orta noktalarda hafifçe bir baharatta var ama kakao ve vanilya çok daha baskın.

 Temelde yani son kısımda ise kurutulmuş meyveleri hissettim ben. Sanırım egzotik meyveler de içeriyor bu karışım ya da acı portakal bana burada böyle hissettirdi tam emin olamıyorum. Kehribar kokusu aldığını söyleyenler de var bu temel notalarda. Bana kalırsa kuru meyvelerin yarattığı bir etki bu. Son kısım biraz sıradan, tek düze gidiyor. Azcık da yapay gibi geldi bana ama çok hafif. Kesinlike rahatsız edici değil. Çok takıntılı hassas bir burnunuz yoksa ayırdamazsınız bile


 Chocolate Greedy Montale adından da anlaşılacağı gibi çikolata-kakao-vanilya üçlüsü hakimiyetinde. Temel bunların üzerine inşa edilmiş. Yoğun bir kek ve kurabiye kokusu var. İnsanda ısırma isteği uyandırıyor açıkçası. Baş ve Orta kısmını ben çok kaliteli buldum Temel kısım biraz tekdüze olmuş. Orta notaları ise en varsıl ve en ayrıntılı kısım.

 Çikolatayı sevmeyen insanlar vardır benim gibi(aslında az seviyorum, sevmiyor değilim, garipsemeyin.) ama çikolata kokusunu sevmeyen kişi azdır. Çikolata kokmak istersiniz ama çikolatalı kek gibi kokmak ister misiniz? Burası biraz sancılı kısım işte.

 Chocolate Greedy birazcık abartılı olmuş gibi. Gurme tarz kokular moda oluyor gibi, sektör ufaktan sanki buraya meyletmiş gibi ama sanki Chocolate Greedy biraz fazla kaçmış gibi. Bu parfüm öyle çok şeye benzetilmiş ki! Çikolatalı kurabiye, çikolatalı süt, portakallı çikolata, erimiş sıcak çikolata, kremalı kahve, vanilyalı kahve vs vs uzar da gider. Aslında şöyle bir bakılınca Chocolate Greedy bu söylenenlerin hepsini doğrular nitelikte. Eğer bu adı geçen şeyler gibi kokmak istiyorsanız bu parfüm adeta sizin için yaratılmış! Ancak, eğer emin değilseniz kesinlikle önce gidip bir deneyin. Bu yüksek fiyatı ile denemeden almak ciddi bir kumar olur.



 Kalıcılık: Çok iyi, oldukça iyi. 12+ kesinlikle. Ertesi güne kadar bile sarkabilir.

 Fark edilirlik: Oldukça iyi. Girdiğiniz odada kesinlikle fark edilirsiniz. Tabi bu da gitgide azalacak. Sıktıktan 16 saat sonra insanlar niye kokuyu almıyor demek komik olur biraz

 Yaş: 35- diyeyim. 35+ ya yakışmaz.

 Kullanım: Kış ve Güz. Yazları ve baharları kesinlikle kullanılmamalı bence. Gündüz kullanımına daha yatkın diyebilirim. 4 fıstan fazlası kötü sonuçlar doğurabilir.

 Harika bir koku diyemeyeceğim ama çikolata kokusu istiyorsanız  harika hatta leziz diyebilirim. Bu tatlılığı  gibi zaman biraz bıkkınlık verebilir diye düşünüyorum ben özellikle uzun süreli kullanımda. Biraz düz çizgide ilerliyor ama parfümün vadettiği şey zaten bu gibi. Biraz genç işi kesinlikle.
Koku biraz kadınsılık barındıyor diyeceğim de zaten üniseks bir parfüm :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder