23 Ocak 2015 Cuma

BURBERRY LONDON - Burberry



Burberry London, Burberry tarafından üretilen oryantal baharatsı parfüm erkek parfümü. London for Men 2006 yılında piyasaya çıkarıldı. Bu parfümün arkasındaki burun ise Antoine Maisondieu'ya ait. Baş notaları lavanta, bergamot ve tarçın. Orta notaları  deri ve köseğen. Temel notalar ise tütün yaprağı, deri ve meşeyosunu.

 Nota dizilimi;

 Başta: Bergamot, Lavanta ve Tarçın

 Ortada: Deri ve Köseğen(mimosa)

 Temelde: Gayak, Meşe Yosunu ve Tütün Yaprakları






 Burberry London oryantal ve baharatsı bir koku. Biraz tatlılık da içeriyor. Bir tipe yakıştırma yapılacaksa bu tip t-shirt ve kot ile gezen birileri olmayacaktır. Biraz daha ciddi ve düz giyim için daha uygun olacağını düşünüyorum ben.
 Koku olarak bence çok güzel, ben koku güzelliğini epey iyi buldum. Kışları ve güzleri kullanmamak için herhangi bir sebep yok. Tam böyle günler için yaratılmış adeta.

 Parfüm ilk sıkıldığında lavanta ile seyreltilmiş kesif bir tarçın kokusu ve ışıldayan bir yeşil elmamsı bir koku ile sizi selamlıyor.İlk bıraktığı bu etki tam anlamıyla bu. Sizin etrafınızı iyice sarıyor ve bu etki yarım saat yakın sürüyor. Tarçın bu esnada oldukça göz önünde. Eğer tarçına karşı bir önyargınız, olumsuz bakışınız var ise denemeden almayın derim. Gözünüzde küçük bir çay tabağı canlandırın. Üzerinde dilimlenmiş bir kaç yeşil elma dilimi var. Dilimleri üzerine tarçın serpiştirilmiş ve üzerlerlerine de bir kaç lavanta parçası atılmış. Böyle bir görsel.

 Tarçın zayıflıyor ama asla oradan kaybolmuyor. Hafif bir tatlılık ortaya çıkmaya başlıyor. Orta notalarda özellikle deri hissedilir oluyor. Oryantal ve erkeksi bir hava katıyor bence buraya. Orta kısım güzel kokuyor ama bana biraz tekdüze geldi. Pek bir numarası yok gibi.

 En beğendiğim kısım ise temel notalar oldu bende. Kalıcılığı ve olgunluğu sağlamak için kullanılan odunsular hissediliyor ama asıl yapmaları gereken vazifeyi yerine getirememişler anlaşılan. Buradaki en önemli ve en sevdiğim nota tütün. Çok güzel bir şekilde kullanmışlar. Ben çok beğendim buradaki tütün hissiyatını ama ne yazık ki bu esnaya geldiğimizde parfümün fark edilirliği ve kalıcılığı epey azalmış oluyor böyle bir dezavantajı var.

 Kalıcılık: 4-5 saat ortanın biraz altı

 Fark edilirlik: Ortanın biraz altı yine. Başta kol mesafesinde iken zamanla derinize hapsoluyor.

 Yaş: 21+ diyeyim 21-25 arasındaki t-shirt kot gezen erkekler için de uygun değil ama.

 Kullanım: Kesinlikle kış ve güz kokusu diğer zamanlar için olmaz ve olamaz!! :). Gece gündüz ayrımı gütmüyorum bu parfümde. Her ikisi için de gayet uygun.

 Son olarak, ben Burberry London'ın kokusunu epey beğendim ama ne yazık ki kalıcılık ve fark edilirlik için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Tarçını sevmeyen arkadaşlar gitsin önce bir denesin derim. Bunun dışında "alır mıydın?" diye sorarsanız, "evet alırdım" diye yanıtlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder