22 Ocak 2015 Perşembe

POLO SUPREME OUD - Ralph Lauren




 Ralph Lauren'in içinde bulunduğumuz 2015 yılında piyasaya çıkarttığı şu anki en yeni ve en son parfümü. Supreme Oud, Polo serisine dahil ve oryantal erkeksi olarak tanımlanan bir parfüm. 2015'in başında çıktı ki zaten 2015'in başındayız :). Parfüm  EDP olarak üretildi yani Eau de Parfüm halinde. Yaratıcısı Carlos Benaim. Parfüm kullanıcılarına kaliteyi, gücü ve kalıcılığı sunuyor.

 Oryantal ve odunsu karışım baharatsı bir uyum ile başlıyor. Bu uyumun bileşenleri ise tarçın ve pembe biber. Ortada yani kalp yapıtaşlarında ise odunsu bir uyum var, bu uyumun ana sağlayacısı ise güve otu ve gayak ağacı üzerine zarifçe uzanmış olan hint öd/ud ağacı

 Parfüm siyah bir şişe içerisinde üzeri altınsı yazı ve kapak ile 125 ml olarak EDP formatında kullanıma hazır.

 Nota dizilimi;

 Başta: Tarçın ve Pembe biber

 Ortada: Hintdistan Öd/Ud Ağacı

 Temelde: Güve otu ve Gayak Ağacı





 Polo serisinin diğer parfümlerini çok başarılı bulmadığımdan ötürü biraz temkinli ve beklentisiz yaklaştım Supreme Oud'a fakat beni öyle bir şaşırttı ki. Ben basit bir piyasa kokusu bekliyordum açıkçası her ne kadar Öd ağacı kokusunun piyasa kokusu olmaktan biraz uzak olduğunu düşünsem de düşüncem bu yöndeydi ve ayrıca kalıcılık ve fark edilirlik konusunda da düşük olur diye düşünüyordum epey yanılmışım.

 Parfümün nota dizilimi basit ve notaları oldukça sade. Görüldüğü gibi hepi topu beş farklı nota var ve bu beş farklı nota parfümün uçuşması esnasında hiç birbirinin üstüne binmiyor kapatmıyor. Her birinin kokusunu ayrı ayrı alabiliyorsunuz parfüm içerisinde.
 Öncelikle belirtmek istiyorum Öd ağacı esansı/kokusu oldukça pahalıdır. Belki gramı ya da bir mililitresi 4,000-6000 dolar civarındadır. Yani oldukça pahalı ve kıymetli bir kokudur öd. Bu öd kokusunu özellikle Suudiler, BAE'liler, Kuveytliler daha da doğrusu zengin Arap kesimi özellikle tercih eder çünkü zengin hissettirir. Neyse geçelim parfüme.

 Parfüm tatlı, sıcak ama hafif baharatsılar ile açılışını yapıyor. Oldukça makul bir başlangıcı var. Ben bu başlangıçtan herhangi bir kimsenin rahatsız olabileceğini düşünmüyorum açıkçası. Gayet yerinde ve düzgün. Özellikle hissedilen ama Tarçın. Tarçın barizce hissediliyor ve etkisini de uzunca koruyor.
 Orta notalara geçtiğimizde ise parfümün asıl kimliği olan Öd kokusu gelmeye başlıyor. Öd kokusu genellikle sentetik oluyor parfümlerde ve bu aşırı belli oluyor. Çünkü dediğim gibi oldukça pahalı bir esans. Ben gayet memnun kaldım buradaki Öd kokusundan hatta oldukça beğendiğimi söylemem gerek. Ayıp etmek istemiyorum cidden çok güzel kokuyor. Tek sıkıntı şu ki bu benlik bir sıkıntı değil kokunun yarattığı his ve toplumsal algı sıkıntısı. Irkçılıktan kesinlikle uzak durarak söylüyorum ki bu Öd kokusu size Orta Doğu'yu ve Arapları çağrıştırabilir bunun için beğenmeye bilirsiniz. Orta notadaki ve parfümdeki tek sıkıntı bu.
 Temelde ise iki tane odunsu olan güve otu ve gayak ağacı devreye giriyor. Odunsuluk gayet baskın bir hal alıyor hatta öd kokusunun üzerine geçiyor ve ana tema olarak kalıyor adeta. Ben bu kısmı beğendim gayet durağan, ciddi bir hali var. Çok iyi kullanmışlar ve bu odunsuluk parfümün kalıcılığını gayet güzel arttırıyor. Odunsuların da devreye girmesi ile parfüm son halini alıyor ve kuruyana dek böyle gidiyor.

 Kalıcılık: Gayet iyi 12 saatin üzerinde kaldı bende

 Fark edilirlik: Çok iyi yanımdaki herkes fark etti, etrafımdan geçenlerinde fark ettiklerini hissettim.

 Yaş: Anlattığım üzere biraz olgun parfüm. 30+ diyeyim 25-30 arası olanlar biraz temkinli yaklaşsın abes kaçabilir gibi :)

 Kullanım: Güz ve kış. Özellikle kış. Serin bahar günlerinde kullanılabilir. Gece kullanımına çok daha yatkın

Sonuç olarak ben bu parfümü oldukça beğendim. Alır mıydım? Kesinlikle alırdım. Buna değer ve değerini veren bir parfüm. Ancak yine belirteyim Öd nasıl kokar bilmiyorsanız orada bir durun. Çünkü Öd kokusunu sevmeme ihtimaliniz olabilir bu ihtimal özellikle şu "Orta Doğu ve Araplık" hissiyatı yüzünden. Bunun için önce gidip Ödlü parfüm nasıl kokar ona bakın ya da doğrudan gidin bu parfümü deneyin öyle karar kılın. Bunun dışında eğer zaten Öd kokusunu seviyorsanız gözünüz kapalı alınabilecek bir parfüm Polo Supreme Oud.

1 yorum:

  1. İğrenç kelimesinin bile yetersiz geleceği, rezil bir koku...

    YanıtlaSil