2 Ocak 2015 Cuma

GUCCİ ENVY FOR MEN - Gucci



 Gucci'nin klasikleşmiş parfümü. Sevimli ve sıcak odunsu sahiyalardan yapılma bir koku. Kendisi baharatlı ama baş notalarda oldukça ferah mandalina, biber, gül ağacı, zencefil, kişniş ve lavantayı içermekte. Kalp notası yani tam ortasında ise adeta çiçeklerden oluşma bir buket bulunmaktan. Buketimizde bulunanlar ise gül, yasemin ve baharatsı karanfil. Temel notalarda ise odunsu nüanslar, sedir ve sandal ağacı bulunmakta. Parfüm Envy For Men adı altında 1998 yılında üretildi.

 Nota dizilimi şöyle;

 Başta: Maun, Kişniş, Zencefil, Biber, Mandalina, Lavanta

 Ortada: Gül, Sandal, Yasemin, Karanfil ve Sedir

 Temelde: Deri, Misk, Vanilya, Kehribar, Paçuli, Tütün ve Vetiver





 Gucci'nin Gucci olduğu döneme ait bir koku. Parfümlerin üzerine düştüğü, gayet iyi çalıştığı ve başarılı işlet çıkardığı dönemler. O dönem piyasadaki bulunan bir çok parfümden iyi olan bir parfüm Gucci Envy..

 Gucci oryantal odunsu bir parfüm. Oryantalliğini bu baharat ve çiçek kullanımından alıyor. Son kesimdeki amber ve misk ise resmen bütünleyeni. Benim nezdimde en önde duranlar. Başlangıçta baharatsılar, ortada çiçeksi ve odunsular. Temelde yani sonda ise yine odunsular.

 İlk fısta, yani başta özellikle zencefili hissediyorsunuz. Burada ferah bir bahratsılık var diyebilirim kesinlikle. Ferahlığı katan ise mandalinanın varlığı. Mandalina ufak bir acımsılık mevcut, acaba kabuğundan mı faydalandılar da böyle ufak bir acımsılık var, bilemiyorum. Normal de lavanta kokusunu sevmem, çünkü hep bana oda parfümlerini, yumuşatıcıları hatırlatıyor. Sanırım ülkemizdeki yıkama kültüründen kaynaklı. Buradaki lavanta hissi bana bunları anımsatmadı ama, sevindim açıkçası!

 Orta notalara geçtiğimizde ise, resmen tarifte olduğu gibi bizi bir buket çiçek karşılıyor. Burada odunsuluk ön plandayken en çok hissedilen çiçek baharatsı karanfil kesinlikle. Gül ile yasemin daha arka planda. Burası da gayet uyumlu ve hoş.

 Temel notalarda ise parfüm epey karakter kazanıyor. Bunun ana etkeni bence tütsü. Kalıcılığı arttırırken öte yandan kokuya tarz bir hava katıyor. Çok yerinde kullanılmış açıkçası epey beğendim. Kehribar yine hissedilir derecede. Geri kalan kısımda ise tütün, parçuli karışımı var. Vanilya yine bu parfümde mevcut. Açıkçası en beğendiğim yer temel notalar oldu bu parfümde. Çok güzel bir harman kullanılmış. Çok güzel bir uyum yakalanmış.



 Kalıcılık: İyi üstü, başarılı gayet. 12 saatten daha fazla kalıyor derim rahatlıkla.

 Fark edilirlik: İyi ama uzun süreli değil. İlk başta girdiğiniz odada sizi fark ettirecekken geçen süre zarfı ile fark edilirliği azalıyor. En son bir kol mesafesinden uzağa gidemez oluyor ama yine de gayet iyi bence

 Yaş : 25-50 diyeyim. Gençlere çok uymaz gibi.

 Kullanım: Kesinlikle kışlık ve güzlük bir koku. Belki soğuk bahar günleri. Gece için daha uygun. Kapalı ortam için 2-3 açık ortam içinde 4-5 fıs ideal ama yine de abartmayın. Kuvvetli koku.

 Açıkçası ben oldukça başarılı buldum Gucci Envy for Men'i. Çok iyi bir kokuya sahip, kalıcı, fark edilir, fiyatı gayet makul, eee beğenide alıyorum daha ne olsun?? Eğer bulunduğunuz yerde deneme imkanınız varsa kesin bir deneyin derim. Olmadı rahatça kıyabileceğiniz paranız mı var, alın derim. Pişman olmazsınız bence. Ben olsam alırdım :) zira aldım da!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder