22 Ocak 2015 Perşembe

AQVA AMARA - Bvlgari


 Aqva Amara, Bvlgari Aqva serisine ait erkek bir altürün parfümü. Sucul parfümlerdeki bu yeni yaşanan buruğumsu değişimin çok güzel bir örneği olan bu parfüm ünlü parfüm yaratıcısı Jacques Cavallier tarafından yaratıldı. Zenginleştirilmiş karışımı ve nadide içerik öğeleri ile daha da lüx duran bu parfüm denediğiniz takdire içinde saklamış olduğu o kendine özgü Akdeniz ruhunu size harmanlayacaktır.

 Aqva Amara ya da başka bir deyişle "keskin su". Adeta enerji ve ışığı sembolize eden bir kokunun bakırdan yapılma bir şişenin içerisine doldurulması. Karışım Sicilya mandalinası ile portakal çiçeği esansının karışımını içeriyor. Temel notalar ise Endonezya paçulisi ve ak tütsü buhurundan oluşma.

 Nota dizilimi;

 Başta: Sicilya Mandalinası

 Ortada: Portakal Çiçeği Esansı

 Temelde: Endonezya Paçulisi ve Ak Tütsü Buhuru





Aqva Pour Homme'un uzunca süren başarısından sonra yine aynı aileye ait yeni bir parfüm çıkarmış Bvlgari. Güçlü bir kişiliği var bu parfümün yine abisinin izlerinden gitmeye çalışıyor. Şişesi gözünüze Akdeniz toprağını yansıtıyor adeta, volkanik tonlar desem belki daha doğru olur. Mavi suların üzerine adeta bir Yunan tanrısı gibi uzanmışsınız ve güneş üzerinizde ışıldıyor parfümün vaatleri bunlar. Akdenize ve toprağına saygılarımızı sunduktan sonra parfüme geçiyoruz

 Başlangıçta acımsılık hakim. Acımsılıktan kastım İngilizcede "bitter" olarak geçen bir acımsı yani keskinlik demek daha doğru olur bu kısımda. Parfümün adı da epey alakalı burası ile. AMARA! Amaro İtalyanca acımsı demek. Açıkçası ben tarihsel açıdan bu parfümü çok hoş buldum neden derseniz. Şu an yediğimiz tatlı portakallar Akdeniz'e ait değil. hepsi Güney Asya'dan gelme. Akdeniz'de varolan portakal ise acı portakal idi. Bu açıdan parfümün Akdenizli olması ve acı portakal kullanması çok hoş bence. Narenciye en etkin olan koku başlangıçta. Mandalinanın ara bir notası vardır. Hem tatlı hem acımtırak. Burada acımtıraklık daha baskın ve yoğun portakal çiçeği esansı da bu zarafetli acımsılığı arttıran başka bir etken. Kendi acımsılığını katarken aynı anda çiçeksiliği de yanında getirmektedir.

 Orta notalarda ise parfümün asıl teması olan ve ait olduğu seride de adı geçen suculluk teması oldukça etkin. Deniz vurgusunu burada bariz bir şekilde hissediyorsunuz. Burada ferah ve sağlıklı hissettiren bir su notası var.

 Kapanışa doğru yol aldığımız temellerde ise lüks hissiyatlar bulunmakta. Endonezya paçulisinin özü alabildiğine saf çeşitlilik ile temel notalarda biri karşılar. Kokunun parlaklığını bariz biçimde arttırarak bu varsıl acımsı suyun değerini yükseltir. Buhurun da dahil olmasıyla Aqva Amara daha da bir yoğunluk kazanır ve kapanışı da bu şekilde yapar.


 Kalıcılık: 8-13 saat arası kalıcılığı var iyi bence

 Fark edilirlik: ilk 6 saat içerisinde iki metre mesafeden hissediliyor sonra bir kol mesafesi içine hapsoluyor. İyi bence

 Yaş: Her yaşa uygun gibi bence. Çok ayırdamadım. Bir deneyin derim bu konuda.

 Kullanım: Kesinlikle sıcak hava kokusu. Özellikle yaz ve bahar. Belki sıcak güz günlerinde. Gündüz kullanımına daha uygun. Geceleri pek hoş gitmez bence :)

Açıkçası ben kokuyu beğendim. Gayet orijinal bir kokusu var. Sıradan yaz kokularından farklı olmasından ötürü belki de hoşuma gitti tam bilemiyorum. Acımsılık benim hoşuma gitti anlyacağınız ama ben bir çok kişinin hoşuna gitmeyebileceğini düşünüyorum. Yani kör alışveriş yapıp denemeden alırsanız belki hoşnut kalmayabilirsiniz. Bundan ötürü almadan önce bir denemenizi salık veririm.

6 yorum:

  1. Çok farklı bir koku.bir defa kullandım herkes sormaya başladı parfümün markasını tabii söylemedim.kim ister ki herkesle aynı kokmayı ;-) almanyadan 2-3 tane alıcam ve hep bu parfümü kullanıcam.

    YanıtlaSil
  2. Çok farklı bir koku.bir defa kullandım herkes sormaya başladı parfümün markasını tabii söylemedim.kim ister ki herkesle aynı kokmayı ;-) almanyadan 2-3 tane alıcam ve hep bu parfümü kullanıcam.

    YanıtlaSil
  3. bi degisik kokusu var 35 40 yas arasi yas grubu herkez hoslanmaya bilir.kalicilik guzel fark edilirlik desen o bicim artik siz kacsaniz bile ortamdan koku her yerde sanki.sadece kokuyu sevmeniz lazim okadar severseniz gerisini ona brakin isini guzel yapio.braz aci kokusu var keskin

    YanıtlaSil