26 Ocak 2015 Pazartesi

BVLGARI BLACK - Bvlgari



 Dendiği gibi tüten, lastiksi, kauçuksu ve odunsu notalardan var edildi Bvlgari Black. Black adını bu karamsı özelliklerden alıyor zaten. Black metropolde yaşamaya adapte olmuş modern erkekler için üretildi. İçindeki vahşiliği hala atamayan modern erkekler için.
Dumanlı bir siyah çay aroması ile başlıyor parfüm. Bu başlangıçla parfüm şehirli ve erkeksi bir hava kazanıyor. Bu erkeksiliğini özellikle deri ve lastik notaları işaret ediyor. Araba lastikleri, arabalar, kauçuk, yol, teker yanığı, motor, motor sesi ve diğer niceleri bu parfümün içerisinde gizlenmiş bir şekilde. Ayrıca kehribar notaları ve odunsu kimi notalarda devasa şehirlerin sahip oldu günbatımı manzarası gibi etki uyandırıyor insanda. Bu oldukça farklı olan parfüm Annick Menardo tarafından 1998 yılında tasarlandı..

Nota dizilimi şöyle;

 Başta: Siyah Çay, Bergamot ve Gül

 Ortada: Sandal Ağacı, Sedir Ağacı ve Yasemin.

 Temelde: Deri, Misk, Kehribar, Meşe Yosunu ve Vanilya





 Çıktığı yıllar dahilinde kendi dönemine ait parfümlerle benzer bir kişiliğe sahip. Nispeten az daha yapay olan notaları da bulunmakta ki bana göre bu parfümün ana metası olan şey nasıl doğal olarak kullanılabilir ki? Kafamı kurcalayan ayrı bir soru buda. Neyse, bu yapaylık kötü bir durum değil. Kesinlikle iticilik ya da bir burukluk yok. Üzerine düşülerek, özenilerek yapılmış notalar belli ki. Bahsetmem gerek bu kokuda sürekli kafam deri mi kauçuk mu diye gitti geldi durdu. Biraz araştırma yapınca bunun neden olduğunu öğrendim. Deri notası "huş zift"inden elde edilmiş, bu da deri yerine biraz kauçuk kokusu vermiş Bunun öğrenince rahatladım, bir an burnuma bir şey oldu sanmıştım da :). Bu parfüme çok kendine has, kendine mahsus bir hava katıyor kesinlikle. Genel olarak aldığı beğeni de bunu doğrular nitelikte ki benim de beğenimi aldı.


 Kokunun baş notalarında yer alanlardan begamot pek uzun durmuyor, kısa ömürlü. Bu kauçuğumsu deri notası biraz yapaylığından ötürü olsa gerek, oldukça yoğun ve neredeyse tüm harmana baskın geliyor. Yani parfümün her yanında başından kuruyana dek kesif kesif hissediliyor. Başta güzel bir siyah çay notası ve vanilyamsı tatlı bir koku oluyor. Tabi derimiz bunlara da eşlik ediyor. Ana temaya bence bu kokular hakim. Kuruyana dek bu havada gidiyor parfüm. Misk ve kehribar oldukça hafifler ha keza odunlar da pek farklı değil. Geri planda kalıyorlar, hem de oldukça. Daha çok destekleyici poziyondalar. Hani bilgisayar oyunlarında "support hero"lar olur ya öyleler. Varlar ama arkadalar epey gözükmüyorlar ama olmasalar da afallarız öyle bir durumdalar.

 Kokuyu tam olarak tarif etmek istersem hafif yanık bir lastiğin yanında elinizde vanilyalı bir çay ile dikildiğinizi düşünün. Şimdi bunlardan derin bir nefes alın ve bu nefesin seyrelmesini bekleyin. O kalan koku işte bu parfüm. Güzel bir koku bence. Çok yaratıcı ve orijinal olmuş. Givenchy Pi ile kıyaslanabilir. Pi'ye göre bence daha doğal duruyor bu koku. Size sıradan bir parfüm hissi vermiyor bu koku. Değişik ve güzel bir koku. Mükemmel bir parfüm de değil ama tonla piyasa parfümünün arasında kendine oldukça seçkin bir yer edinen ve edinecek bir parfüm Bvlgari Black. Farklı ve güzel kokmayı arayanlar için güzel bir alternatif.

 Kalıcılık:  Ortalama üstü 7-10 saat arası bir kalıcılık

 Fark edilirlik: Ortalama, bir kol mesafesinden daha uzağa gitmiyor.

 Yaş: 18-27 arası gibi bir şey, 27 niye dedim bilmiyorum büyüyünce sevmeyebilirsiniz kokuyu gibi geldi.

 Kullanım: Kış kokusu kesinlikle, güzün de kullanılabilir. Gece kullanımı daha baskın ama gündüz kullanılmaması için bir sebep yok.

 Kendine has orijinal yapısı ile genel olarak beğenilen ve şaşırtan bir koku Bvlgari Black. Uniseks bir parfüm olarak lanse edilmesine rağmen bana kalırsa tamamen bir erkek parfümü. Bunu bir kadından koklamak istemezdim açıkçası. Bu arada bu parfüm pek kullanılan bir parfüm değil. Kendinize ait bir orijinallik yaratmak isteyebilirsiniz. Son olarak ben bu parfümü "Midnight in Paris" adlı parfüme benzettim epey, bir deneyin isterim almadan önce :)

1 yorum:

  1. Merhabalar hocam, Bvlgari Black artık üretilmiyor mu yoksa Türkiye'de mi yok? Bvlgari Black bulamayınca Bvlgari Black Orient aldım belki kokuları benzerdir diye fakat beklediğim gibi çıkmadı,kokuları hiç benzer değil, aldığıma da pişman oldum sayılır çünkü hem ağır parfüm hem de biraz ekşimsi bir kokusu var.Bvlgari Black'e nasıl ve nereden ulaşabilirim bu konu hakkında bana geri dönüş yapabilir misiniz? Saygılarımla Furkan URUK.
    Mail: furkanuruk007@gmail.com

    YanıtlaSil