27 Ocak 2015 Salı

BLV POUR HOMME - Bvlgari


 Çekici ve cezbedici, bu erkeksi Eau de Toilette formundaki parfüm karşıtlığın mükemmel uyumunun bir şişe içinde bir araya gelmesi ile üretildi. BLV pour Homme ferah, odunsu-baharatsı bir parfüm. Zencefil BLV pour Femme'nin ana notası olduğu gibi  BLV pour Homme'un da kalp notası. Zencefile kedifemsi, ipeğimsi bir tütün çiçeği notası da eşlik ediyor. Ferah ve baharatsı başlangıç  kakule ve sandal ağacı ile devam ediyor ve gitgide daha şevkatli bir zencefil türüne evriliyor. Tabii yarenleri olan ardıç ve galanga(bir çeşit zencefil)i unutmamak gerek. Temeldeki iç ısıtan odunsuluğu sağlayan ise kızsaçı, boz tek ve tütün çiçeği. BLV pour Homme Alberto Morillas tarafında 2001 yılında yaratıldı.

 Nota dizilimi;

 Başta:  Zencefil, Galanga ve Kakule

 Ortada: Ardıç, Tütün Çiçeği ve Kızsaçı

 Temelde: Tik, Sandal Ağacı, Sedir ve Misk




 Şöyle bir bakış attığınızda biraz değişik bir harman olmuş Pek alışılageldik olunan bir karışım değil. Pekala kokusu da öyle. Kendine has bir kokusu var kesinlikle. Bu kokuyu duyduğunuzda hemen ayırt eder ve BLV olduğunu anlarsınız. Öncelikle kalitesinden bahsetmem gerekirse ortalama, sıradan olduğunu belirtmem gerekebilir. Eser miktarda sentetiklik hissediliyor. Rahatsız ediciliği yok ama, en azından ben bu sentetiklikten rahatsız olmadım. Sentetiklik üst düzeye çıktığında epey rahatsız edici olabiliyor. Notaları tek tek, ayrı ayrı hissetmiyorsunuz. Bunlardan ziyade ortada tek bir karışım varmış gibi yüzünüze çarpıyor. O karışıma da ad vermek gerekirse bu ad ZENCEFİL olurdu. Bvlgari BLV = Zencefil anlayacağınız. İçerisindeki odun ve tütün kokuları pek hissedilimiyor zencefilden ötürü. Ancak biraz fazla bu açıkçası. Boğazı kaşındıran, kuru, hafif tozsu pudsamsı bir zencefil. Genel olarak hafif ve duru bir yapısı var bu parfümün. Açıkçası rengi de bu özelliğini temsil ediyor gibi. Ağır veya boğucu bir havası yok. Oldukça ferah.

 Bu parfüm benim aklıma Versace Blue Jeans'ı getirdi. Jeans daha çiçeksi ve tatlı ancak onu belirteyim.
 Zencefil kokusunu bu denli yoğun sevmediğimden ötürü ben bu kokuyu pek beğenmedim açıkçası. Belki bu hafif yapaylıktandır ama sanmıyorum Az yukarı da dedim yapaylık beni rahatsız etmedi diye. Bana göre çekici bir koku değil. Halbuki kullananı seveni bolca eğer yanılmıyorsam. Bu kurumsu, tozsu pudramsı havayı da pek sevmedim açıkçası. Ben kendim için almazdım bu parfümü.

 Kalıcılık: İyi 7-12 saat arası

 Fark edilirlik: Orta, bir kol mesafesini aşmıyor

 Yaş: 20-30 arası
 Kullanım: Dört mevsimlik bir parfüm. Gündüz kullanımı az daha baskın



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder